preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina

 > Naslovnica
 

SIGURNIJI INTERNET - Područne škole Donja Šemnica i Lepajci

Autor: Ivana Bračević, 27. 2. 2021.

9.02.2021. obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Učenici od prvog do osmog razreda Područne škole Donja Šemnica i učenici od prvog do četvrtog razreda Područne škole Lepajci na nastavi informatike su aktivno sudjelovali u raznim aktivnostima povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. U današnjem svijetu ova je tema neizbježan dio nastavnog procesa i potrebno je učenike stalno educirati i poticati na sigurno korištenje interneta, pretraživanje informacija te razlikovanje poželjnih od nepoželjnih ponašanja u virtualnom svijetu. Tema sigurnosti na internetu proširena je na cijeli mjesec veljaču i zaokružena zadnjom srijedom u mjesecu obilježavajući Dan ružičastih majica. Učiteljica informatike je u suradnji sa razrednicima organizirala i provodila aktivnosti na satovima razrednika. Pogledajte koje su aktivnosti pod opcijom više.

Cilj svih aktivnosti je naglasiti učenicima kako moraju biti oprezni pri upoznavanju nepoznatih osoba i u stvarnome, ali i u virtualnome svijetu. Razlučuje se razlika ova dva svijeta, no i potreba za njihovim izjednačavanjem u vidu da kako se ponašaju u stvarnosti prema drugim ljudima, takvi trebaju biti i u virtualnom svijetu. Shvaćaju da nisu sve informacije koje znamo o nekoj osobi nužno i istinite pa moraju paziti kome smiju odavati svoje podatke.

Učenici prvih razreda imali su radionice o temi osobnih podataka te su igrama i videozapisima naučili kako čuvati svoje podatke i ne dijeliti ih sa nepoznatim osobama. 

  

Shvaćaju da, kada smo na internetu, mi djelujemo na ljude s kojima komuniciramo. Možemo biti pristojni ali možemo i povrijediti druge. Kada smo u online okruženju, moramo biti oprezni u komunikaciji s drugima jer će to utjecati na odnose u stvarnome životu. Dobronamjernim i pristojnim ponašanjem možemo steći nove prijatelje. Ipak, kada smo na internetu, možemo nekoga i povrijediti, možda i nenamjerno. To se može dogoditi jer ne vidimo kako naše ponašanje utječe na osobu s kojom komuniciramo. 

Pomoću osmišljenih radnih listića i prezentacija naučili su kako većinom postoje četiri vrste sudionika u zlostavljanju ili drugim vrstama zlobnog ponašanja:

  • Zlostavljač tj. osoba ili osobe koje zlostavljaju drugu osobu
  • Osoba koja je žrtva zlostavljanja, tj. žrtva
  • Svjedoci zlostavljanja koje uglavnom zovemo promatrači
  • Svjedoci zlostavljanja koji pokušavaju na pozitivan način intervenirati, a zovemo ih i zaštitnici

Ako postanu žrtva elektroničkog nasilja ili drugog lošeg ponašanja, što mogu učiniti ukoliko se nalazite u bilo kojoj od prethodno nabrojanih sudionika u zlostavljanju. 

Cilj je naučiti ih kako reagirati u situaciji i potaknuti ih na razmišljanje i priznavanje svojih loših iskustava. Ohrabriti učenike i predstaviti im načine kako se nositi sa takvim situacijama. Postoje brojne strategije između kojih možete birati u slučaju negativnog internetskog ponašanja ovisno o situaciji, npr. možete stati u obranu drugih, prijaviti štetan sadržaj ili ignorirati nešto da biste spriječili da se pogorša. Malo ljubaznosti i dobrote može učiniti ogromnu razliku i pomoći preokrenuti lošu situaciju.

 

Korišteni digitalni materijali u nastavi dostupni su ovdje.  




Vijesti

SIGURNIJI INTERNET - Područne škole Donja Šemnica i Lepajci

Autor: Ivana Bračević, 27. 2. 2021.

9.02.2021. obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Učenici od prvog do osmog razreda Područne škole Donja Šemnica i učenici od prvog do četvrtog razreda Područne škole Lepajci na nastavi informatike su aktivno sudjelovali u raznim aktivnostima povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. U današnjem svijetu ova je tema neizbježan dio nastavnog procesa i potrebno je učenike stalno educirati i poticati na sigurno korištenje interneta, pretraživanje informacija te razlikovanje poželjnih od nepoželjnih ponašanja u virtualnom svijetu. Tema sigurnosti na internetu proširena je na cijeli mjesec veljaču i zaokružena zadnjom srijedom u mjesecu obilježavajući Dan ružičastih majica. Učiteljica informatike je u suradnji sa razrednicima organizirala i provodila aktivnosti na satovima razrednika. Pogledajte koje su aktivnosti pod opcijom više.

Cilj svih aktivnosti je naglasiti učenicima kako moraju biti oprezni pri upoznavanju nepoznatih osoba i u stvarnome, ali i u virtualnome svijetu. Razlučuje se razlika ova dva svijeta, no i potreba za njihovim izjednačavanjem u vidu da kako se ponašaju u stvarnosti prema drugim ljudima, takvi trebaju biti i u virtualnom svijetu. Shvaćaju da nisu sve informacije koje znamo o nekoj osobi nužno i istinite pa moraju paziti kome smiju odavati svoje podatke.

Učenici prvih razreda imali su radionice o temi osobnih podataka te su igrama i videozapisima naučili kako čuvati svoje podatke i ne dijeliti ih sa nepoznatim osobama. 

  

Shvaćaju da, kada smo na internetu, mi djelujemo na ljude s kojima komuniciramo. Možemo biti pristojni ali možemo i povrijediti druge. Kada smo u online okruženju, moramo biti oprezni u komunikaciji s drugima jer će to utjecati na odnose u stvarnome životu. Dobronamjernim i pristojnim ponašanjem možemo steći nove prijatelje. Ipak, kada smo na internetu, možemo nekoga i povrijediti, možda i nenamjerno. To se može dogoditi jer ne vidimo kako naše ponašanje utječe na osobu s kojom komuniciramo. 

Pomoću osmišljenih radnih listića i prezentacija naučili su kako većinom postoje četiri vrste sudionika u zlostavljanju ili drugim vrstama zlobnog ponašanja:

  • Zlostavljač tj. osoba ili osobe koje zlostavljaju drugu osobu
  • Osoba koja je žrtva zlostavljanja, tj. žrtva
  • Svjedoci zlostavljanja koje uglavnom zovemo promatrači
  • Svjedoci zlostavljanja koji pokušavaju na pozitivan način intervenirati, a zovemo ih i zaštitnici

Ako postanu žrtva elektroničkog nasilja ili drugog lošeg ponašanja, što mogu učiniti ukoliko se nalazite u bilo kojoj od prethodno nabrojanih sudionika u zlostavljanju. 

Cilj je naučiti ih kako reagirati u situaciji i potaknuti ih na razmišljanje i priznavanje svojih loših iskustava. Ohrabriti učenike i predstaviti im načine kako se nositi sa takvim situacijama. Postoje brojne strategije između kojih možete birati u slučaju negativnog internetskog ponašanja ovisno o situaciji, npr. možete stati u obranu drugih, prijaviti štetan sadržaj ili ignorirati nešto da biste spriječili da se pogorša. Malo ljubaznosti i dobrote može učiniti ogromnu razliku i pomoći preokrenuti lošu situaciju.

 

Korišteni digitalni materijali u nastavi dostupni su ovdje.  




CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina / Trg Stjepana Radića 1, HR-49000 Krapina / www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr
preskoči na navigaciju