preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina

 > Naslovnica
 

MEĐUNARODNI DAN BIJELOG ŠTAPA (15.10.)

Autor: Suzana Pracaić, 17. 10. 2022.

U ponedjeljak, 17. listopada 2022. u našoj školi obilježen je Međunarodni dan bijelog štapa. Dan bijelog štapa obilježava se s ciljem podizanja svijesti građana o specifičnim potrebama slijepih i slabovidnih osoba, ali i obavezama zajednice prema njima.

Radionicu su osmislile i realizirale defektologinja Aleksandra Podsečki i knjižničarka Suzana Pracaić s učenicima 8.a razreda i njihovom razrednicom Tanjom Dunaj. Radionica je dio projekta „Neka se i naš glas čuje!“ kojim dajemo svoj doprinos Europskoj godini mladih.

Cilj  je bio razvijanje tolerancije i empatije te razumijevanje, prihvaćanje i uvažavanje različitosti (temeljna ljudska prava, prava osoba s posebnim potrebama).

Učenici su reagirali vrlo pozitivno. Pod Više može vidjeti kako nam je bilo...

Mediji: Sjever.hr

Radionicu smo započeli ledolomcem - igrom 'Slijepog miša'. Učenici su povezanih očiju dodirom trebali prepoznati svog prijatelja.

Zatim su upoznati s ciljem radionice i informacijama važnim za razumijevanje te sudjelovali u razgovoru i diskusiji (tko su osobe s oštećenjem vida, poznaje li netko takvu osobu, koje su njihove svakodnevne poteškoće; kako se školuju; mogu li doprinositi društvu, imaju li prava na aktivno sudjelovanje u kulturnom i javnom životu...)

Upoznati su i s izvorima znanja i informacija za osobe s oštećenjem vida (slikovnica i knjige na brajici, taktilne slikovnice, audio ili zvučne knjige na portalu eLektire, računalni programi…. ). Osviješteni su i svijetom oko nas, koju pomoć imaju slijepi da bi mogli što više samostalno funkcionirati i živjeti (brajica na lijekovima, zvučni signali na semaforu, na ulazu u tramvaj, vlak, pas vodič, posebni telefoni...)

   

Zatim je slijedila aktivnost Igrajmo se osjetilima - učenici su u senzornoj kutiji trebali prepoznati predmet samo opipom ili prema zvuku uloviti loptu.

  

Sljedeća aktivnost bila je Krećemo se po školi zavezanih očiju u paru uz voditeljicu. Objašnjeno im je da 'slijepa osoba' treba držati svog vodiča (ne obratno), da vodič treba ići jedan korak ispred i govoriti o preprekama na putu, da štap pomaže u detektiranju prostora kao produžena ruka.... Činilo se kao da im je to bila najteža aktivnosti.

U zadnjoj aktivnosti učenici su na listiću trebali pisati svoje ime brajicom.

   

Na kraju sata učenici su pomoću aplikacije Mentimeter ocijenili radionicu i izrazili što im se najviše svidjelo.

"Sviđa mi se što smo imali ovu radionicu i što smo pričali o ovoj temi, jer smatram da je ovo tema o kojoj se treba više pričati i da treba osvijestiti više ljudi. Najviše mi se svidjelo kad smo pogađali predmete u kutiji."

Ni razrednica Tanja nije bila 'pošteđena'. I ona je također trebala prepoznati predmete u senzornoj kutiji.

 

Ishodi su ostvareni - učenici su:

  • identificirali načine funkcioniranja visokoslabovidnih i slijepih osoba u društvu,
  • analizirali kvalitetu života sa sljepoćom
  • razmijenili vlastita iskustva, emocije i reakcije u određenim situacijama tijekom primjene različitih oblika i tehnika rada.

Smatramo da smo radionicom potaknule proces osvještavanja potreba osoba sa oštećenjima vida, njihovih prava te sposobnost razumijevanja situacije uživljavanjem u tuđi položaj, čime smo doprinijele i osobnom i socijalnom razvoju uključenih učenika.

Tekst napisale defektologinja i knjižničarka.




CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina / Trg Stjepana Radića 1, HR-49000 Krapina / www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr
preskoči na navigaciju