preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina

 > Naslovnica
 

OZNAKA KVALITETE ZA ETWINNING PROJEKT "GODINA ČITANJA 2021."

Autor: Suzana Pracaić, 4. 7. 2022.

S ponosom objavljujemo da nam je dodijeljena Oznaka kvalitete za projekt "Projekt školskih knjižničara: Godina čitanja 2021." koji je u školi organizirala i provodila knjižničarka Suzana Pracaić u suradnji sa zainteresiranim učiteljima i stručnim suradnicima.

Projekt se provodio od ožujka 2021. do ožujka 2022.

Diseminacija: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=2075&mshow=290#mod_news

Pod Više možete saznati više informacija...

 

KRATAK OPIS

Vlada Republike Hrvatske je na prijedlog Ministarstva kulture i medija, 2021. godinu proglasila Godinom čitanja. Čitanje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju, razvija maštu, kritičko promišljanje, obogaćuje rječnik... Puno je različitih emocionalno-spoznajnih, stručnih i korisnih razloga za poticanje čitanje, ali jednako tako je važno čitanje koje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice. Stručni suradnici knjižničari pridonose razvoju kulture čitanja različitim poticajnim i kreativnim aktivnostima za poticanje čitanja i usvajanje čitateljskih vještina. Timskim radom obogaćuju svoj rad i doprinose kvaliteti učenja i škole, u razvoju kompetencija važnih za 21. stoljeće.

 

OPIS PROJEKTA

Cilj ovog projekta je bio obilježavanje Godine čitanja te usvajanje i razvijanje čitateljskih vještina, ljubavi prema čitanju i poticanje čitanja među učenicima od najranije dobi, kao i razvijanje vještina cjeloživotnog učenja i aktivnoga čitanja:

- poticati čitanje beletristike i razvijati čitalačku pismenost kao osnov svih pismenosti i kompetencija

- poticati čitanje i znanstvenih tekstova u istraživanjima i projektima (prirodoslovna pismenost)

- osvijestiti i razvijati uživanje u čitanju

- poticati učenike da postanu aktivni korisnici i podupiratelji knjižnice (knjižnica kao prostor učenja, ali i knjižnica kao prostor zabave i opuštanja)

- poticati učenike na međusobno upoznavanje i razvijanje prijateljstva

- razvijati međupredmetne teme Učiti kako učiti, Razvoj i primjena IKT-a, Osobni i socijalni razvoj, Kulturna svijest...

- pomoći učenicima da razvijaju maštu, kreativnost, kritičko mišljenje

U ostvarenju projekta korištene su različite metode rada u poticanju čitanja (učenje temeljeno na projektu, iskustveno učenje, kombinirano učenje, gamifikacija, demonstracija), frontalni rad, skupni rad, rad u paru...

 

INTEGRACIJA PROJEKTA U NPP

Poticanje čitanja i razvoj čitalačke pismenosti je sastavni dio kurikuluma školskog knjižničara. Kroz kalendar obilježavanja obljetnica (izradu plakata, online informacija u MS Teamsima i drugih načina informiranja) knjižnica je najčešće inicijator u međupredmetnom povezivanju aktivnosti, u obilježavanju, organiziranju i ostvarivanju nastave i kulturnih akcija koje provodi škola.

Učenici su:

- razvijali informacijsku i medijsku pismenost

- poboljšali digitalnu pismenost korištenjem različitih digitalnih alata

- primijenili sigurno i odgovorno korištenje Interneta (eSafety)

- usvojili vještine cjeloživotnog učenja: komunikacija, suradnja, pisano i usmeno izražavanje

- razvijali kompetenciju kulturna svijest i izražavanje

- naučili komunicirati i surađivati s učenicima partnerskih škola

- razvijali osnove kompetencije u prirodoslovlju

- razvijali kompetenciju učiti kako učiti

Kurikulum škole: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/upload/os-ljudevit-gaj-kr/images/static3/1101/attachment/Skolski_kurikulum_2021-2022.pdf

GPP: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/upload/os-ljudevit-gaj-kr/images/static3/1109/attachment/Godisnji_plan_i_program_rada_skole_2021-2022.pdf

 

SURADNJA MEĐU PARTNERSKIM ŠKOLAMA

BAJKAONICA u online okruženju - OŠ "Ljudevit Gaj" Krapina i Ekonomska škola, Požega

Na početku videokonferencije predstavili smo se jedni drugima.

Profesorica Maja Pranjić Čorak je predstavila njihovu aktivnost u Godini čitanja i Mjesecu hrvatske knjige - učenici su stvorili e-knjigu bajki koje su sami napisali. Bilo ih je 13, sve su prikazane, prolistane, no nama je pročitano samo pet odabranih bajki zbog ograničenog vremena.

U videokonferenciji su sudjelovale učenice, autorice: Teuta Hruška Ivanišević, Karla Marinović, Irena Miličević, Tea Špičak i Julijana Lukačić, koje su se ukratko predstavile, a mi smo naš 3.c predstavili video-pozdravom koji je napravila učiteljica Branka Leljak: https://www.youtube.com/watch?v=WY5MIiYs5iU

Druženju se pridružila i naša ravnateljica dr. sc. Vlatka Družinec.

Nakon pročitanih bajki, krenuli smo u glasanje i izbor najljepše. Rezultat je bio sljedeći - isti, najveći broj glasova dobile su bajke: Mačka ratnica i Natjecanje u riganju vatre (po 5 glasova). U sljedećem krugu glasanja, podizanjem ruku, izabrana je nama najbolja bajka: Natjecanje u riganju vatre, autorice Irene Miličević. Čestitamo svim autoricama, posebno našoj pobjednici!

Nakon izbora bajke, slijedila su pitanja znatiželjnih trećaša kako je to u srednjoj školi, koje predmete vole, čime će se baviti nakon srednje škole...

Zatim smo mi srednjoškolkama postavili zadatke - igre, premetaljke s poveznice: https://sites.google.com/view/hrvatske-narodne-bajke/naslovnica.

Izabrali smo ono što su učenici 3.c razreda, također u Godini čitanja, odradili s knjižničarkom - Hrvatske narodne bajke, čime smo se uključili u obilježavanje Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica, s ovogodišnjom temom "Bajke i narodne predaje iz svih krajeva zemlje".

I za kraj, svi zajedno smo ocijenili i dali osvrt na zajedničko druženje trećaša i srednjoškolki pomoću Mentimetra.

Susret smo završili lijepim željama, pozdravima i pozivom u Požegu i Krapinu.

 

UPORABA TEHNOLOGIJE

Škole partneri su se u projekt uključile različitim aktivnostima koje su potkrijepljene fotografijama, videima, prezentacijama, izradom digitalnih materijala korištenjem digitalnih alata, plakatima učenika, posterima, digitalnim knjigama, brošurama i drugom dokumentacijom. Škole partneri, tj. školski knjižničari surađivali su tijekom projekta koristeći se suradničkim digitalnim alatima kao što je Padlet, TwinBoard, videokonferencije, chat, forum, društvene mreže i slično. Učenici su radili u skupinama, timovima, u paru, a čitali su i izražavali se na kreativan način, bavili su se istraživačkim radom i drugo.

Za ostvarenje aktivnosti koristila sam različite digitalne alate koji nastavu čine interesantnijom, dinamičnijom i učenika stavlja u središte nastave (Genially, Wordwall, Mentimeter, Canva, Google forms, Padlet, Linoit, Kahoot, Emaze...)

Učenici su upoznati s propisima i zakonima kojima se štiti vlasništvo, zaštita osobnih podataka te na koji način se dijele vlastiti sadržaji u digitalnom okružju.

 

REZULTATI, UČINAK I DOKUMENTACIJA

Sve aktivnosti i sadržaji ostvareni su u korelaciji i integraciji s različitim predmetima (bilo hrvatski jezik, priroda i društvo, likovna kultura, povijest, geografija...) na nastavi ili u sklopu projekta.

Učenici su prije svega čitali, bilo određene tekstove ili po slobodnom izboru. Na temelju pročitanog izrađivali su plakate, prezentacije, igrali i stvarali kvizove, pisali sastavke, intervjue, pjesmice, akrostihove, izrađivali straničnike, likovne uratke, snimali videofilmove...

Smatram da sam projekt ostvarila u cjelosti. Budući da mi je to bio prvi eTwinning projekt vrlo sam zadovoljna, no ima još elemenata na kojima trebam raditi i razvijati suradnju. Najvažnije je da su učenici bili sretni i da smo njima širili horizonte. Svakako ću se i dalje priključivati i sudjelovati u eTwinning projektima. Ovo mi je vrlo lijepo i korisno iskustvo.

O projektu sam pisala članke na mrežnoj stranici škole, slala tekstove na različite online portale (Sjever.hr, Školski portal, Facebook...), novine (Školske novine, Glas zagorja..) i društvene mreže.

 

MOJ DOPRINOS

Kao što sam već napisala, knjižničari su najčešće i inicijatori aktivnosti u obilježavanju različitih manifestacija i obljetnica. Tako sam i ja, u svojoj školi, najčešće pokretač - osmislim aktivnost, izaberem sadržaj, alate za realizaciju i u dogovoru s učiteljicama, provedemo aktivnost. Također fotografiram, osmišljavam evaluacije i pišem članke u medije.

Smatram da sam svojim aktivnostima obogatila ovaj projekt i pokazala što se sve ostvarilo u našoj školi povodom Godine čitanja. Ispunjena sam ponosom i srećom kada vidim koliki je rad iza mene. Dijelim sreću i ponos sa svim sudionicima projekta jer se samo tako može učiti i razvijati, širiti svoje mogućnosti i horizonte. Uistinu svijet postaje malo selo u kojem možemo zajedno stvarati i živjeti.

 

Iz prezentacije: 

 

Diseminacija:

 

 

OSNOVNA ŠKOLA "LJUDEVIT GAJ" KRAPINA

- ostvareno tijekom 2021. godine

  • OBILJEŽILI SMO 22. VELJAČE - DAN NACIONALNE I SVEUČILIŠNE KNJIŽNICE 

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1761&mshow=290#mod_news

 

Kao i svake godine, sa učenicima 8. razreda (8.a, 8.b, 8.c, 8.d, 8.š) u veljači planiramo i ostvarujemo nastavnu jedinicu pod nazivom "U POTRAZI ZA KNJIGOM". To je integrirana nastava koja se provodi u suradnji s knjižničarkom Suzanom. Sadržaj blok-sata vezan je uz upoznavanje pojedinih vrsta knjižnica i pretraživanje njihovih e-kataloga. 

Neizostavni dio sata je upoznavanje naše najveće i najstarije knjižnice - NSK, a svakako njen 'Dan NSK' koji se obilježava svakog 22. veljače, jer je na taj dan 1483. izdana prva hrvatska tiskana knjiga, na hrvatskom jeziku i pismu, inkunabula: Misal po zakonu rimskog dvora. Tehnologija i internet nam omogućavaju da iz svojih učionica i soba možemo 'šetati' knjižnicom, a posebno u ovo vrijeme kada je sve zbog epidemioloških mjera ograničeno.

Sadržaj cijele edukacije je na infografici:

 https://view.genial.ly/5f8d33183a92bc0d9b3a2286/vertical-infographic-7r-mjesec-knjiga-i-knjiznica 

  • 470. GODIŠNJICA ROĐENJA FAUSTA VRANČIĆA I 405. GODINA IZDANJA NJEGOVE 'MACHINAE NOVAE'

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1769&mshow=1652#mod_news

POVEZIVANJE KULTURE I ZNANOSTI – VRIJEDNOSTI PISANE BAŠTINE

Nastavak na edukaciju o NSK, vrstama knjižnica i katalozima je bilo obilježavanje  470. GODIŠNJICE ROĐENJA FAUSTA VRANČIĆA I 405. GODINA IZDANJA NJEGOVE 'MACHINAE NOVAE'

Tijekom Mjeseca hrvatskog jezika (21.2 - 17.3.) u školi su obrađuju teme koje razvijaju pismenost, čitanje, a poseban naglasak stavlja na pisanu kulturnu, povijesnu i znanstvenu baštinu.

Tako se sa osmašima, na integriranoj nastavi fizika-knjižnica, nastavila edukacija o Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici te posebno o PORTALU 'DIGITALNA NSK', na kojem smo istražili o značaju i važnosti, za Europu i svijet, hrvatskog velikana FAUSTA VRANČIĆA i njegovih djela : 'RJEČNIK PET NAJUGLEDNIJIH EUROPSKIH JEZIKA' i 'NOVI STROJEVI'. Primijenili smo IKT te za rad koristili tablete ili mobitele.

Genially prezentacija za nastavu:

https://view.genial.ly/603a58fd3f847e0d019392cb/interactive-content-faust-vrancic-i-digitalna-nsk

U medijima:

https://sjever.hr/

https://www.skolskiportal.hr/

 

  • ŽUPANIJSKI LIDRANO 2021.

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1794&mshow=290#mod_news

  • U POTRAZI ZA PRVOM APOTEKOM U KRAPINI          

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1779&mshow=290#mod_news

  • IZLOŽBA "GAJEVA LJEKARNA" - uz DAN ŠKOLE I NOĆ KNJIGE

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1795&mshow=1652#mod_news

  • KVIZ "IZ GAJEVE LJEKARNE" povodom Noći knjige   

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1801&mshow=1652#mod_news

  • NAGRADNI NATJEČAJ LJEKOVITA LEKTIRA - osvojeno 1. mjesto u kategoriji 1. - 4. razreda

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1806&mshow=1652#mod_news

LJEKOVITOST ČITANJA

(PROJEKT "NJEZINO VELIČANSTVO KOPRIVA")

Svake godine, 20. travnja, Osnovna škola „Ljudevit Gaj“ Krapina obilježava Dan škole. U tom tjednu obilježavanja Dana škole, padaju i važne obljetnice, manifestacije vezane uz knjigu i čitanje (Dan hrvatske knjige, Svjetski dan knjige i autorskih prava,Noć knjige... ).

Kviz "Iz Gajeve ljekarne" su osmislili učenici 4.B sa svojom učiteljicom Marijom Klasić. Ove godine su istraživali o ljekovitom bilju u projektu pod nazivom "Njezino veličanstvo kopriva".  Izradili su pitanja i odgovore vezane uz ljekovito bilje, svoj dio u Google web-alatu, u suradnji sa školskom knjižničarkom Suzanom Pracaić.

KVIZ "IZ GAJEVE LJEKARNE" - Noć knjige i Dan škole 2021.: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1801&mshow=1652#mod_news

Okušali smo se i u literarnom i kreativnom izričaju kroz plakate, stripove... bogatstvo radova... sve prijavljeno na natječaj "Ljekovita lektira"...

KREATIVNI RADOVI - izradila učiteljica Marija Klasić:

  1. STRIPOVI: DOBROČINITELJICA KOPRIVA
  2. PLAKATI: KOPRIVA KROZ SLIKU I MUDRU RIJEČ

Više o zajedničkom radu na web-stranicama škole:

IZLOŽBA "GAJEVA LJEKARNA": http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1795&mshow=1652#mod_news

U POTRAZI ZA PRVOM APOTEKOM U KRAPINI: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1779&mshow=1652#mod_news

OSTVAREN PROJEKT "NJEZINO VELIČANSTVO KOPRIVA": http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1820&mshow=1652#mod_news

 ​​

„INTERVJU S KNJIGUŠKOM“

OSVOJENO 1. MJESTO NA DRŽAVNOM NATJEČAJU "LJEKOVITA LEKTIRA"

U sklopu manifestacije Noć knjige 2021., a na Međunarodni dan dječje knjige (2. travnja), organizacijski odbor Noći knjige u suradnji s Hrvatskom udrugom školskih knjižničara objavio je nagradni natječaj Ljekovita lektira.

Za natječaj je nastao i Intervju s Knjiguškom.

Izuzetno motivirana skupina učenica, nazovimo ih medijska skupina iz 4.b: Petra Štrok, Marta Žnidarić, Vita Zubić, Lea Sopek, Franka Ivanjko i Hana Šimunić, su pod vodstvom i uz motivaciju knjižničarke Suzane Pracaić, izradile intervju te dale preporuke kako pronaći ljekovitu moć u i s knjigama.

http://www.husk.hr/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/Intervju-s-Knjigu%C5%A1kom.pdf

Intervju s Knjiguškom je odabran kao najbolji rad u kategoriji 1. – 4. razreda te smo osvojili prvo mjesto.

http://www.husk.hr/rezultati-natjecaja-ljekovita-lektira/

Kao zahvala organizatorima za osvojeno 1. mjesto na držanom natječaju Ljekovita lektirai i za online sudjelovanje u manifestaciji KNJIŽNA BOOKA, na kojoj su se dodjeljivale nagrade, nastao je video-uradak: 

https://www.youtube.com/watch?v=ztnmZb02ppQ

Video je pomogla složiti i objaviti na našem Youtube kanal učiteljica informatike Ivana Bračević. 

Mediji : https://sjever.hr/

  • ONLINE SUDJELOVANJE NA SVEČANOSTI 7. KNJIŽNA BOOKA             

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1830&mshow=1652#mod_news

 

  • PROJEKT "NJEZINO VELIČANSTVO KOPRIVA" (evaluacija)     

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1820&mshow=1652#mod_news

DAN ŠKOLE

  • Sudjelovanje u snimanju videa: '110 godina Osnovne škole "Ljudevit Gaj" Krapina' (u knjižnici  4,40 - 5,41 s izrečenim motom Godine: „Moramo čitati kaj nebumo ostali bez rieči“)       

https://www.youtube.com/watch?v=xPAcq-64qyA

  • SVEČANO OTVORENJE IZLOŽBE I PREMIJERA UZ 110-TU OBLJETNICU ŠKOLE (IZLOŽBA STARIH KNJIGA IZ ZAŠTIĆENOG FONDA)

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1798&mshow=1652#mod_news

  • ONLINE FOTOALBUM "IZ KNJIŽNICE" NASTAO POVODOM DANA ŠKOLE 2021.

https://read.bookcreator.com/FdRDDEHQQQSW2GQPJHFY3veYo4f1/gwMiMVjzQ72TgSwDVYsTpw?fbclid=IwAR0RC0uf4cdF6h_mV0K6_4KZNSJ2GufYeOmBU-O-kzT3iMy09B4hfMC-9fc

  • RAZREDN ČASOPIS 4.B "JUPI" - TEMA: PROLJEĆE ; LJETO       

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1836&mshow=1652#mod_news

RAZREDNI ČASOPIS 4.B „JUPI“

Kako poticati čitanje?!  Evo, što su osmislile učenice naše škole…

Učenice 4. b razreda: MARTA ŽNIDARIĆ, PETRA ŠTROK, FRANKA IVANJKO, LEA SOPEK i HANA ŠIMUNIĆ (već poznata medijska skupina u 4.b), autorice su objavljenog razrednog časopisa pod nazivom „JUPI“. Sama ideja o stvaranju časopisa nastala je već u trećem razredu, ali ih je nastava na daljinu spriječila u ostvarenju svog projekta.

U četvrtom razredu učenice su samoinicijativno nekoliko mjeseci osmišljavale stranice časopisa. Nadahnuće im je bio časopis „Smib“, a sadržaji časopisa su usko vezani s gradivom o čemu uče i životom učenica u školi. Tako se na stranicama, na vrlo kreativan način, mogu iščitati sadržaji o tijelu čovjeka, o projektu razreda, o prigodnim danima, križaljke, stvaralački kutak, pjesma o učiteljici itd. Učenice su pokazale izrazitu kreativnost, znanje, marljivost, upornost, timski rad i poduzetništvo. Jedinu pomoć koju su učenice tražile od mene kao učiteljice bila je prepoznati njihov vrijedan rad i objaviti časopis. U objavljivanju časopisa im je pomogla knjižničarka škole Suzana Pracaić, koja je stranice skenirala i objavila časopis u digitalnom alatu ISSUU. Međutim, učenice su priželjkivale „stvaran časopis“ kojeg možeš držati u ruci, listati, bojati, podijeliti učenicima u razredu. Zato je razredni časopis umnožen u 12 primjeraka u boji (izvor mora ostati u tajnosti) i nekoliko primjerka crno-bijelo koje su učenice s veseljem podijelile u svom razredu. Jesu li učenice zavrijedile objavljivanje časopisa, prolistajte ga i procijenite sami...

No, slijedi i nastavak…

Razredni list Jupi, broj 2 (kao i 1. broj) nastao je na vrlo poduzetnu i snalažljivu inicijativu učenica - glavnih urednica lista: Petre Franke, Marte, Lee i Hane. Izrazile su knjižničarki Suzani prijedlog kako žele iznenaditi i razveseliti učiteljicu Mariju Klasić poklonom za završetak ove školske godine i kraj razredne nastave, novim brojem ljetnog Jupija. Kao knjižničarka i 'osoba od povjerenja' jer je to bila tajna sve do kraja nastave, bila sam im podrška i tehnički pomogla da list ugleda svjetlo dana.

Časopis je zamišljen kao bojanka, tiskan je crno-bijeli i umnožen za sve učiteljice razrednog odjela, stručne suradnike i ravnateljicu. Vrijedne učenice su obojale svaka po 3 primjerka i takve predale kao poklon.

Ostali si mogu sami isprintati razredni list i rješavati, bojati, čitati… uživati u ljetnim danima kroz razbibrigu uz Jupi!

JUPI, broj 1: https://issuu.com/marijaklasi/docs/razredni__asopis_4.b

JUPI, broj 2: https://issuu.com/knjiznica-osljgkr/docs/jupi_broj_2

List možete pročitati u online-formi (ISSUU) i isprintati (PDF oblik) te samostalno obojiti jer je i zamišljen kao bojanka (privitak).

PDF se može preuzeti s web-stranica škole:

JUPI, broj 1: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1787&mshow=1652#mod_news

JUPI, broj 2: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1836&mshow=1652#mod_news

(tekst napisale učiteljica Marija Klasić i knjižničarka Suzana Pracaić)

  • ČASOPISI - MEDIJI - MEDIJSKA PISMENOST 

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1825&mshow=1652#mod_news

        2. razredi  i 7. razredi

 

škol. godina 2021./22.

  • PRVAŠIĆI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI - PRIČAONICA         

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1887&mshow=1652#mod_news

 

  • SVJETSKI TJEDAN SVEMIRA (WSW) 4. - 10.10.2021.  

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1896&mshow=1652#mod_news

  • MJESEC HRVATSKE KNJIGE 2021. - "AJMO HRVATI SE S KNJIGOM!" - PETAŠI

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1907&mshow=1652#mod_news

  • ČITATELJI NAĐENI! A IMAMO I POBJEDNIKA KVIZA! - SEDMAŠI         

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1935&mshow=1652#mod_news

  • OTVORENJE MALE SLOBODNE KNJIŽNICE UZ UČIONICU NA OTVORENOM

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1951&mshow=290#mod_news

  • PRIČAONICA - ŠUMA STRIBOROVA I REGOČ (S UČENICIMA 4. RAZREDA)

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1945&mshow=290#mod_news  

  • BAJKAONICA - HRVATSKE NARODNE BAJKE (S UČENICIMA 3. RAZREDA)

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1949&mshow=290#mod_news  

  • USUSRET BOŽIĆU S BOŽIĆNOM BAJKOM - PRIČAONICA S DRUGAŠIĆIMA

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1956&mshow=290#mod_news  

 

  • Vrlo smo ponosni što je naš prošlogodišnji razredni časopis 4.b "JUPI" predstavljen u dječjem časopisu Školske knjige - Smib (5/2022). Više o članku može se pročitati u Smibu na str. 37. Pohvaljujemo još jednom, glavne urednice Jupija, sada petašice: Martu Žnidarić, Petru Štrok, Franku Ivanjko, Leu Sopek i Hanu Šimunić.

 

  • ETWINNING BAJKAONICA - EKONOMSKA ŠKOLA POŽEGA I OŠ "LJUDEVIT GAJ" KRAPINA 

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1971&mshow=290#mod_news

Profesorica Maja Pranjić Čorak je predstavila njihovu aktivnost u Godini čitanja i Mjesecu hrvatske knjige - učenici su stvorili e-knjigu bajki koje su sami napisali. Bilo ih je 13, sve su prikazane, prolistane, no nama je pročitano samo pet odabranih bajki zbog ograničenog vremena.

U videokonferenciji su sudjelovale učenice, autorice: Teuta Hruška Ivanišević, Karla Marinović, Irena Miličević, Tea Špičak i Julijana Lukačić, koje su se ukratko predstavile, a mi smo naš 3.c predstavili video-pozdravom koji je napravila učiteljica Branka Leljak: https://www.youtube.com/watch?v=WY5MIiYs5iU

Zatim smo mi srednjoškolkama postavili zadatke - igre, premetaljke s poveznice: https://sites.google.com/view/hrvatske-narodne-bajke/naslovnica

Izabrali smo ono što su učenici 3.c razreda, također u Godini čitanja, odradili s knjižničarkom - Hrvatske narodne bajke, čime smo se uključili u obilježavanje Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica, s ovogodišnjom temom "Bajke i narodne predaje iz svih krajeva zemlje".

Susret smo završili lijepim željama, pozdravima i pozivom u Požegu i Krapinu. Možda ih i ostvarimo u nekoj novoj aktivnosti i projektu... 

  • 2.2. SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS 

Iako je 2021. Godina čitanja iza nas, u Osnovnoj školi „Ljudevit Gaj“ i dalje se potiče čitanje i razvija čitalačka pismenost. Pokazalo se kako je nastava na daljinu, izolacije i samoizolacije ostavilo traga na učenju, koncentraciji, slušanju, razumijevanju, razvoju vještina i sposobnosti, posebno onih koje se usvajaju socijalnim kontaktom, fizičkom prisutnosti – u učionici i školi. Ništa ne može zamijeniti 'živu riječ' koja se čuje i odzvanja u školama.

Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta.

Kako je taj dan bilo u školi, fotografije govore sve…

Učenici 3.c razreda su sudjelovali u radionici 'Ptica duše' koju je osmislila knjižničarka Suzana, a tijekom koje su slušali, čitali te se literarno i likovno izražavali. Djeci je pročitana poetična priča Michaela Snunita Ptica duše, slikovnica koja je sastavni dio fonda knjižnice.

Nakon čitanja naglas, marljivo su prionuli na literarno i likovno stvaranje. Pisali su akronime te crtali vlastite ptice duše.

Čitali su svi – od prvašića do četvrtaša, u matičnoj i područnim školama, svaki u svom razredu prema svom planu. Fotografiralo se, ali i snimalo video-zapise. Učiteljice su marljivo pratile, poput pravih izvjestitelja s aparatima, učenička postignuća. 

Više na:

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1977&mshow=290#mod_news

 

  • 8.2. DAN SIGURNIJEG INTERNETA 

Na dan sigurnijeg interneta, 8. veljače 2022. s učenicima 6.b razreda odrađena je integrirana nastava hrvatskog jezika i knjižnice. I dalje nastavljamo s poticanjem čitanja, nadovezujući se na Godinu čitanja i MHK 2021. Učenici su upoznati s web-stranicama koje pomažu u učenju hrvatskog jezika i književnosti. Ponovili su pravila o korištenju interneta te što znači siguran, zaštićen i pouzdan izvor informacije.

Ovo je uvod i dio projekta o glagoljici i obilježavanju Dana hrvatske glagoljice i glagoljaštva (22.2.) u suradnji s učiteljicama Melitom Podgajski i Karlom Horvat.

U sklopu knjižnično-informacijsko-medijskog odgoja i obrazovanja (nastava u knjižnici), učenici 6. razreda upoznaju e-izvore posebice mrežne stranice hrvatskog jezika i književnosti.

Prije samog sadržaja, učenici su vođeni kako instalirati aplikaciju MetLib na mobitelima, kako bi dobili digitalnu iskaznicu i mogli koristiti ostale pogodnosti i usluge aplikacije, poput rezervacije knjige.

Nakon pretraživanja online-izvora i rješavanja nastavnog listića, razvijanja čitalačke i digitalne pismenosti, učenici su provjerili svoje znanje i zaigrali escape room 'Pismenost', a najbržeg učenika čekala je i slatka nagrada. U Mentimetru su vrednovali nastavu s knjižničarkom.

Više na: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1978&mshow=290#mod_news

  • ONLINE KNJIŽEVNI SUSRET SA SANJOM PILIĆ U ORGANIZACIJI UDRUGE CARPE DIEM 

U sklopu europskog projekta “Spoji se u umjetnost, priključi se u kulturu” održavaju se kreativne radionice koje provodi Udruga Carpe Diem iz Karlovca. U ponedjeljak, 28. veljače u 10 sati, održan je online književni susret - Književna večer sa Sanjom Pilić kao radionica vezana uz književnost.

Sudjelovanje je bilo besplatno, zanimljivo, poučno i zabavno.

Susret se održao preko Zoom aplikacije, a susretu su pristupili naši učenici 3. razreda jer su djela Sanje Pilić (Nemam vremena, E baš mi nije žao, Hoću i ja...) lektira za 3. razred.

Književnica Sanja Pilić je majka dva odrasla djeteta. Također je baka četvero unučadi. Većinom piše knjige ležeći u krevetu. Voli putovati u strane države. Prije dvije  godine putovala je u Dubai. Voli jesti svo voće i povrće. Da može imati kućnog ljubimca, imala bi mačku. Sviđa mi se njezin način rada. Nadam se da ću uspjeti pročitati još koje njezino djelo. (učenica Mia Marija Horvat 3. r. PŠ Donja Šemnica)

U 3.C razredu virtualni književni susret održan je u stanci snimanja razrednog video-uratka za mali razredni projekt "Naši svatovi". U narodnim nošnjama i za gozbenim stolom pratili smo izlaganje književnice Sanje Pilić.

Više na: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1996&mshow=290#mod_news

  • OBILJEŽAVANJE DANA HRVATSKE GLAGOLJICE I GLAGOLJAŠTVA (22.02.)

Hrvatskoglagoljska baština jedna je od najistaknutijih sastavnica hrvatskoga kulturnog identiteta. Zato je Sabor Republike Hrvatske odlučio da se 22. veljače obilježava kao Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva, u spomen na dan kad je 1483. otisnuta prva hrvatska knjiga, glagoljski "Misal po zakonu rimskoga dvora". To je ujedno i Dan NSK.

Ministarstvo kulture je krajem ožujka 2014. temeljem Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara utvrdilo da umijeće čitanja, pisanja i tiskanja glagoljice ima svojstvo nematerijalnog kulturnog dobra, te se na njega primjenjuje sustav mjera zaštite.

Učenici 6.b su na integriranoj nastavi hrvatskog jezika u suradnji s knjižničarkom, učili o jezičnoj raznolikosti hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. Upoznali su pojmove trojezičnosti (staroslavenski, starohrvatski i latinski) i tropismenosti (glagoljica, hrvatska ćirilica/bosančica, latinica), o tiskarskom stroju i  Johannesu Gutenbergu, Marku Maruliću... a na nastavi likovne kulture stvaralački oblikovali uratke u kojima je došla do izražaja kreativnost, originalnost, koristeći i tehničke mogućnosti novomedijskih tehnologija. Uradci će biti izloženi na mrežnoj stranici škole.

 

 

 




CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina / Trg Stjepana Radića 1, HR-49000 Krapina / www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr
preskoči na navigaciju