preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina

 > Naslovnica
 

SVEČANA MULTIMEDIJSKA PREZENTACIJA PROJEKTA "NAŠA BAŠTINA" NA LUCIJINO U MALOJ DVORANI POU KRAPINA

Autor: Anita Džaja, 19. 12. 2018.

Projekt pod nazivom "NAŠA BAŠTINA - GDJE PROŠLOST SUSREĆE BUDUĆNOST", u kojemu su sudjelovali učenici naše škole te učiteljice Katarina Rihtar, Miljenka Hršak, Marija Klasić, Zrinka Arbanas i koordinatorica knjižničarka Suzana Pracaić, došao je do kraja u četvrtak, 13.12. multimedijskom javnom prezentacijom svega što su radili. Prezentacija je održana u Maloj dvorani Pučkog otvorenog učilišta u Krapini. Brojka 13 bila je vrlo sretna za sve sudionike u projektu i prezentaciji. Mala dvorana je bila skoro pa premala za sve roditelje, djede i bake, braću, učiteljice i učitelje koji su željeli prisustvovati prezentaciji.

U nastavku pročitajte više o ovom projektu, razgovor s koordinatoricom, a u foto-galeriji pogledajte više fotografija!

Prezenteri projekta, učenici naše škole, bili su vrlo uspješni i sigurni u svojim izvedbama. Puno su nas naučili, podsjetili na neka prošla vremena, nasmijali nas, a nekima su izmamili i pokoju suzu u oko. Svi prisutni uživali su u plesu i pjesmi, glazbi naših tamburaša, a na kraju i u okusu pripremljenih slanih i slatkih slastica. Za sve prikazano nagrađeni su dugotrajnim pljeskom i kao da nam je svima bilo žao što je tako brzo završilo. Još jednom čestitamo svim sudionicima projekta, a zahvaljujemo učiteljicama koje su ih strpljivo i predano vodile.
 
 
   
 
   
 
Članice Medijske skupine naše škole, učenice Iva i Ira iz 7. c razreda intervjuirale su koordinatoricu i, kako bi ona sama rekla, "glavnog krivca" što je do svega došlo, knjižničarku Suzanu Pracaić pa evo što je rekla.
 
Iva: Vole li djeca sudjelovati u takvim projektima kao što je Naša baština - gdje prošlost susreće budućnost?
 Gospođa Suzana: Iza nas su dva mjeseca intenzivnog rada. Učenicima se sviđa rad na projektu, dapače, oduševljeni su. Eva Presečki izjavila je na Radiju Hrvatsko zagorje Krapina da bi rado ponovila takav ili sličan projekt te da se nada da će i buduće generacije imati priliku sudjelovati u projektima.
 
Ira: Koliko ste se dugo pripremali?
Gospođa Suzana: Rad na projektu započeo je u Tjednu kajkavske kulture posjetom raznim kulturnim manifestacijama, a naročitu smo pažnju obratili Hrvatskom gospodarskom zboru, u radionici licitara kod gospođe Vlaste Hubicki. U sklopu projekta posjetili smo postolara, gospodina Josipa Hršaka te svjećara gospodina Željka Kamenečkog i gospodina Marijana Oreškog, izrađivača drvenina, na sajmu Ponte rosa.
 
Iva: Volite li više raditi u nastavi s učenicima ili na projektima?
Gospođa Suzana: I jedna i druga vrsta mog odgojno-obrazovnog rada ima svoju posebnost. Nastavom u knjižnici učenici razvijaju osnove čitalačke i informacijske pismenosti. U projektima proširujemo znanje, informacije, spoznaje te pomoću suvremenih aplikacija (npr. Kahoot, Polickers, QR code) učenje postaje zanimljivije i dinamičnije, svaki je učenik aktivan tijekom rada.
 
Ira: Planirate li još koji projekat?
Gospođa Suzana: Projektna nastava sastavni je dio rada naše škole tijekom svake školske godine tako da vjerujem da nas i ubuduće čekaju neki slični projekti.
 
Iva: Jeste li zadovoljni učinjenim?
Gospođa Suzana: Vrlo sam zadovoljna i ponosna na sve učenike koji su sudjelovali u projektu jer, osim što su naučili nešto novo o kulturnoj baštini Krapine, razvijali su svoje vještine i sposobnosti. Nakon ovog projekta ti su učenici postali ekipa, zbližili su se i povezali.
 
Ira: Još vam jednom svima čestitamo i hvala na razgovoru.
 
Tekst za vas uredila Jasna Leljak. Fotografija: Ira i Iva, 7. c.
 
DODATNE INFORMACIJE O PROJEKTU
(autor knjižničarka Suzana Pracaić, kooridnator projekta)
 
- prikaz etapa projekta kroz film
 
Javna prezentacija projekta najavljena je u Prosinačkim svečanostima grada Krapine i na RHZK:
 
 
 

POZIVNICA

Pri kraju smo 2018. godine koja je od Europske komisije bila proglašena Europskom godinom kulturne baštine. Donosimo Vam sliku projekta koji smo ostvarili u našoj školi. Projekt je definitivno timski rad i njegovo planiranje i međupredmetno povezivanje tj. integracija bogatstva raznolikosti, ne bi bila ostvarena da nije bilo sinergije učiteljica, svake u svojoj stručnosti i profesionalnosti.

Za naziv projekta uzeli smo i sam slogan Godine jer nam se idealno uklapao u ono što smo željeli postići – povezati prošlost i budućnost, tradiciju i suvremenost. Kulturna baština, iako vezana uz starine, nepresušni je izvor novih ideja i kao takva, bogatstvo naroda koje treba prenositi s generacije na generaciju.

U projekt je bilo uključeno 24 učenika 6. - 8. razreda koji pohađaju dodatnu nastavu geografije pod vodstvom učiteljice Miljenke Hršak, dijelom učenici 3.a razreda sa svojom učiteljicom Zrinkom Arbanas Hleb, učiteljica Marija Klasić, voditeljica folkorne skupine i učiteljica Katarina Rihtar, voditeljica tamburaške skupine i zbora te školska knjižničarka Suzana Pracaić, kao koordinator projekta.

Na projektu smo radili cijelo prvo polugodište, počevši od rujna i sudjelovanja u tradicionalnom Tjednu kajkavske kulture do same javne prezentacije na Lucijino, 13. prosinca u Maloj dvorani Pučkog otvorenog učilišta u Krapini. Datum nije slučajan jer je uz blagdan sv. Lucije vezan običaj sijanja pšenice, ali i simbolika svjetla koje prosvjetljuje. A 'prosvjeta' ima ulogu prosvjetljivati, donositi svjetlo učenicima.

Glavna misao vodilja u ostvarenju projekta je bila kako informaciju i znanje pretvoriti u iskustvo i učenje u životnoj stvarnosti.

Zato su u projektu, osim istraživanja i rada na tekstu, bile osmišljene razne radionice: interaktivno predavanje dr.sc. Jadrana Antolovića, izvanučionička nastava u kojoj smo obilazili kulturno-povijesne spomenike Krapine, radionica folklora i plesa, posjeti svjećarskoj radnji, postolarskoj radnji i izrađivaču drvenina na sajmu Ponte rosa u Krapini, radionica sijanja pšenice na Barbarinu i pečenja tradicionalnih božićnih kolača u školskoj kuhinji za domjenak koji je bio iza prezentacije projekta, radionica izrade plana grada, radionica QR kodova za turistički vodič Krapine te su pomoću alata Kahoot i Plickers potvrdili znanje kroz igru i kvizove znanja. U projektu smo, uz tradicionalne metode, praktični rad, koristili i suvremene web-alate i aplikacije koji nastavu i učenje čine dinamičnom, zanimljivom i intelektualno poticajnom.

Projekt smo javno prezentirali građanima Krapine svečanim multimedijskim programom pomoću Powerpoint prezentacija o istraženoj baštini, filmom o etapama projekta, kulturno-umjetničkim dijelom programa, dramsko-scenskim nastupom trećaša, sijanjem pšenice, unosom svjetla, plesom i pjesmom uz pratnju tamburaša te domjenkom na kraju prezentacije i degustacijom starih tradicijskih kolača poput gibanice, zeljnice, repnjaka, salovnjaka, kiflica, keksa, zaljubljenih oka… raj za sva nepca.

Iz svega proizlazi zaključak – da samo kombinacija klasičnih i suvremenih metoda rada, pravilan način korištenja IKT-a, unapređuje kvalitetu obrazovanja i omogućava bolje ishode. Radionice u kojima su učenici sudjelovali imale su za posljedicu to da su se učenici povezali, postali ekipa, da je smijeh, radost učenja i praktična nastava pretvorila suhoparne informacije u život. Samo dan nakon javne prezentacije, iako je uloženo puno truda, iako su 2 mjeseca dolazili na radionice izvan redovne nastave, subotama, pitali su kad krećemo s novim projektom?! Mislim da bolje ocjene projektu nitko ne može dati i da je projekt ostvaren u svoj svojoj punini, na ponos školi, roditeljima, a nadamo se i gradu.

Sve FOTOGRAFIJE se mogu vidjeti u fotogaleriji.
 
Izrada fotoalbuma s QR kodovima
 
 
Izložba ispred Male dvorane POU Krapina
 
   
   
 
Izložba u predvorju škole
 
 
 
DRŽAVNI ONLINE KVIZ 
I kao 'šećer ma kraju', 18. prosinca sudjelovali smo u državnom online kvizu školskih knjižničara u organizaciji AZOO (više savjetnice Adele Granić) i Hrvatske mreže školskih knjižničara (predsjednika Josipa Strije), pomoću Adobe Connect komunikacijskog i kolaboracijskog alata. U kvizu od 40 pitanja, sudjelovala je 31 škola iz 13 županija. Uključilo se oko 160 učenika. Iz naše škole sudjelovalo je 5 učenika iz 8. razreda koji su bili i sudionici našeg projekta. Učenici su pomoću web alata Kahoot zaigrali kviz sa vršnjacima u svojim knjižnicama širom Hrvatske te kroz igru i na zabavan način ponovili znanja o bogatoj hrvatskoj kulturnoj baštini.
 
      
 

 

OBJAVA U MEDIJIMA:

- ZAGORSKI TJEDNIK "GLAS ZAGORJA", BR. 172 (1/2019), STR. 19

 

- ZAGORJE INTERNATIONAL22.12.2018.

(http://www.zagorje-international.hr/index.php/2018/12/22/spoj-tradicije-i-suvremenosti-ucenici-pohadali-radionice-folklora-i-obilazili-krapinske-kulturne-spomenike-te-izradivali-qr-kodove-za-turisticki-vodic-krapine/?fbclid=IwAR2j_cYZjhL6cU8YVl_ks9Zq5hUyD8OBNXnq40TuHS6g8H-Sm-GoMvE12x0)

 

- FACEBOOK GRUPA "UČITELJ"

 

- FACEBOOK GRUPA "ALATI 2.0"

 

- ŠKOLSKI PORTAL, ŠKOLSKA KNJIGA,16.01.2019.

 

- SKOLE.HR - PORTAL ZA ŠKOLE, CARNET, 16.01.2019.

 

- "ŠKOLSKE NOVINE", BR. 3 (3130) (LXX/2019), 29.01.2019., STR. 26

 


Priloženi dokumenti:
RHZK,_PROJEKT_NASA_BASTINA.mp3 (4.83 MB)


CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina / Trg Stjepana Radića 1, HR-49000 Krapina / www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr
preskoči na navigaciju